Cărți geniale pe categorii #1

I. Horror

tumblr_static_7870.jpg

Fiind genul meu preferat atât ca lectură cât și în materie de filme, am să încep prin a vă recomanda 4 cărți horror pe care cititorii acestui gen le vor îndrăgi, și nu numai:
1. Shining de Stephen King
Are scene horror remarcabile, care mi-au înghețat sângele în vene. Abea aștept să o recitesc și, desigur, să revăd și filmul.
2. Cimitirul animalelor de Stephen King
Cartea nu este înțesată de scene care să te bage în sperieți, dar finalul sigur te va lăsa cu un gust amar în gură.
3. Lasă-mă să intru de John Ajvide Lindqvist
Am inclus cartea în top 5 cărți favorite din 2016 (aici), deoarece a reușit să mă încânte la nebunie. Nu sunt fan cărților cu vampiri (din cauza asta nu încerc să continui seria Amurg), dar autorul nu preia exact tiparul vampirilor obișnuiți, care vanează oameni și se feresc de lumina soarelui. Nu m-aș ierta dacă aș da spoilere, așa că va las pe voi să descoperiți.
4. Jocul lui Gerald de Stephen King
N-aș putea vorbi despre Jocul lui Gerald într-o mică descriere, așa că voi pregăti o recenzie.
Cred c-ați observat că trei dintre cele patru cărți prezentate sunt scrise de Stephen King, autorul meu preferat.

170217-stephenking.jpg

II. De dragoste

valentines-day-love-romance-heart-tree-field-flowers-sky-clouds-valentines-day-love-romance-heart-tree-field-flowers-sky-clouds.jpg

Al doilea gen pe care îl ador în materie de cărți este cel romantic. La acest capitol recomand 8 cărți:
1. Seria After de Anna Todd
Cred că era și normal să încep cu seria After. Ador cuplul Hessa și momentele lor. Găsiți mai multe despre serie aici, dar și recenzia primei cărți (aici).
2. Ugly love de Colleen Hoover
Prima carte scrisă de Hoover pe care am citit-o și pe care am adorat-o de la prima filă. Ce poate fi mai frumos decât o relație între o fată obișnuită și un pilot?
3. Seria Fifty shades de E.L. James
Poate cărtile nu se incadrează exact la această categorie, dar trecând peste momentele…deosebite, cărtile prezintă o frumoasă poveste de dragoste între o fată obișnuită și un bărbat care are tot ce-și poate dori.
4. Sub aceeași stea de John Green
Prima carte care m-a făcut să plâng și totodată prima carte care m-a îndemnat să citesc mai mult. Ei bine, este un articol despre cărți geniale pe categorii, ci nu unul despre cum m-am apucat serios de citit (cu toate că sună interesant).
5. Lumina dintre oceane de Stedman M.L.
O carte dureroasă, cu evenimente contradictorii: naștere-moarte, fericire-tristețe, iubire-ură. De ce intră această carte la categoria dragoste? Simplu: Tom și Isabel.
6. Înainte să te cunosc de Jojo Moyes
Cu toate că știam de finalul trist al cărții, nu mi-am putut reține lacrimile când am citit scrisoarea redactată de Will înainte de…final, să-i zicem așa. Cuplul Will-Lou este unul memorabil, de care te indrăgostesti inevitabil.
7. Talismanul norocos de Nicholas Sparks
Prima carte a lui Nicholas Sparks pe care am lecturat-o. Autorul este un romancier extraordinar, prezentând în cărtile sale cupluri de neuitat, pe care le indrăgesti și de care nu vrei să te despărți. Dacă vă imaginați că talismanul norocos este o fată, mai gândiți-vă.
8. Urgia și zorile de Renée Ahdieh
O să pregătesc o recenzie a cărții cât mai curând

III. Istorice

history-wallpaper-8.jpg

Recunosc faptul că n-am citit mai deloc cărți istorice, cu excepția câtorva. Astfel recomand doar 2 lecturi extraordinare:
1. Printre tonuri cenușii de Ruta Sepetys
2. O mare de lacrimi de Ruta Sepetys
Nu sunt cărți relaxante, pe care le citești stând la mare pe un șezlong, ci mai degrabă lecturi care îți frâng inima. Ruta Sepetys abordează un subiect sensibil, și anume Al Doilea Război Mondial, evocând evenimente de la acea vreme. Astfel, cele două cărți devin un amestec între regretele autoarei și evenimentele de la acea vreme.

Există atâtea genuri de lecturi, așa că nu le pot incadra într-un singur articol. Voi publica restul de cărți peste puțin timp.

Cărțile sunt organizate în funcție de preferințele mele, așa că fiecare părere este binevenită.

 

Lasă un răspuns

